livetefterpsyket.blogg.se

Min resa från ett liv i kaos till psykvården och livet efteråt.

Hur känns hundra procent?

Publicerad 2016-04-19 15:34:38 i

Idag skulle jag ha jobbat hundra procent för första gången på över ett och ett halvt år! 


Jag fattar inte hur jag kan ha varit sjukskriven så länge!  
15 september 2014 till igår 18 april 2016. 
Några procent till och från under perioden men mestadels helt sjukskriven. 

Nu sitter jag dock inte på jobbet.
Är hemma och är sjuk. 
Vet inte om kroppen försöker hålla mig borta från att arbeta eller om det bara är en konstig slump. 


Många har frågat mig vad jag känner inför att jobba heltid igen. 
Jag har svarat att jag ser fram emot det men samtidigt är lite spänd. Fast det är positivt iaf.

När jag sitter och tänker utan att någon frågat känns det som att jag känner det riktiga. Känner hur det känns inför att inte längre vara sjukskriven ens en procent. 


Ja, mest är jag glad. Lättad att jag faktiskt tagit mig bort från ångest, depression och självmordstankar. 

En applåd för det!!

Sedan vet jag ju att det ändå är 25% mer än jag arbetat de senaste månaderna. Så det läggs på många timmar som jag nu ska vara på jobbet mer än jag vant mig vid. Kroppen kommer att bli trött. Huvudet kommer snurra. 
Jag kommer vara hemifrån hela tolv timmar varje dag. Åker halv nio till jobbet och kommer hem halv nio på kvällen. 

Om jag skulle somna på tåget och vakna upp i Sollentuna eller så skulle jag inte bli förvånad haha.

Men hur det känns. Ja, jag vet nog bäst om någon vecka. Då har jag märkt hur stor skillnad det ändå är. 

Fast nu sitter jag ju här i soffan och tittar på film och äter isglass mot smärtan i halsen. Så det får vänta lite till med att kännas.

Puss

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-04-19 22:05:34

Krya på dig min älskade lilla dotter! Älskar dig ♡

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela