livetefterpsyket.blogg.se

Min resa från ett liv i kaos till psykvården och livet efteråt.

Avslut på första 75% -veckan

Publicerad 2016-01-22 16:49:57 i

Dagen började med mys med katt i säng.

På centralen tappar jag mitt SL-kort. Med halva månaden kvar på. Hejdå pengar. 

På jobbet är det okej. Men inte riktigt som jag hade tänkt mig. 

Har varit nära till gråt ända sedan kortet försvann halv tio. Hade någon kommit fram och tittat på mig och frågat hur jag mådde hade jag gråtit. Troligen fulgråtit.

Nu sitter jag på tunnelbanan från jobbet. Fortfarande en oskön känsla i bröstet. 

Måtte det bli bättre och kvällen mysig. 

Skulle vilja ta en skrapa och få bort känslan i mig som gror sig fast med rötter som en gammal ek. 
Inte som en liten risig buske som bara är att sopa iväg. 

Kom igen livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela