livetefterpsyket.blogg.se

Min resa från ett liv i kaos till psykvården och livet efteråt.

Ofrivillig sovmorgon

Publicerad 2016-01-25 10:22:56 i

Vaknade en timme efter att jag först vaknat av alarmet.
Tittar på klockan. Det är lugnt. 
NEJ. INTE LUGNT.

På tio minuter är jag utanför dörren och på väg till tåget. Springer sista biten och hinner med tåget som står inne.
45 minuter efter mitt egentliga tåg.

Nu sitter jag på tunnelbanan och jag kommer att bli nästan 40 minuter sen.

Jag skulle behöva köpa frukost. Yeay det är löning idag!
Jag skulle också behöva köpa nytt busskort. I fredags tappade jag mitt.

Men hallå. Jag hittade ett kort. Lycka. 
Spärras det så har jag iaf kommit till jobbet en gång med det. 

I fredags var jag ordentligt less. Varför ska jag gång på gång tappa mitt kort?! Otur eller klantig? 

Jag tror jag skulle ha det lättare i livet om jag jobbade på gångavstånd hemifrån. Slippa härja med tappade kort och missade tåg.
Jaja. Det kan bli svårt att flytta kontoret till Södertälje... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela