livetefterpsyket.blogg.se

Min resa från ett liv i kaos till psykvården och livet efteråt.

Tillbaka

Publicerad 2016-01-26 18:03:01 i

Idag har jag suttit en stund och lyssnat med under samtal på avdelningen jag senast satt på innan sjukskrivningen. Lugnt tempo och helt okej nivå på personerna. Otrolig skillnad. 

Jag ska nu börja ta samtal som rör den typen av resor och tillslut är jag nog tillbaka på samma avdelning på heltid. 

Det känns bra. Lättsamt. 

Jag kommer att våga utan att ha en stor klump i magen eller känna att ångesten stryper mig. 
Det är iaf på det sättet jag känner idag.

75% 
Varför har vi inte 100% lika många timmar som idag räknas som 75%?!
Alltså. Jag tror verkligen på att det skulle gynna alla. Mindre slit och långa dagar. Mer tid för familj och sömn. Fler som kan arbeta. 

Det passar mig perfekt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela